Måndag 101.

Eftersom den jäkla busschaffisen inte ville stanna i 30 sekunder trots att jag bara var 10-20 meter från hållplatsen, utan istället ryckte på axlarna och körde iväg (vad är det för jävla sätt egentligen? Det spöregnade ju också!), så bestämde jag mig för att föreläsningen var sjukt överflödig och att jag skulle stanna hemma och läsa kurslitteraturen istället.
 
Som råkade ligga på 40 sidor. Tog mig tio minuter att bara ladda ner allt material från Skolverket. Wait, scratch that. Läste visst fel litteratur lista. För de lata jäklarna på universitetet har inte orkat skriva en kursguide till högstadielärarna och en till gymnasielärarna, trots att vi har helt olika kurslitteratur. :I Nu låg bara Gymnasieskolan 2011 på 40 sidor. >.>
 
Vem FAN kom på att jag som framtida bild/latin lärare måste läsa in mig på "läroplan, examensmål och gymnasiegemensamma ämnen för gymnasieskola 2011"? Och för dem som inte vet är de gymnasiegemensamma ämnena Engelska, Historia, Idrott och hälsa, Matematik, Naturkunskap, Religionskunskap, Samhällskunskap samt Svenska/svenska som andraspråk.
 
Wo-fucking-ho.
 
Måndag 101.

Comments

Write your comment here:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0