Uääää.

Alltså... Jag orkar ju inte gå på Svenska Mässan idag där vi ska lyssna på en föreläsning om läroplaner. Ja, ni hörde rätt. En två timmar lång föreläsning om läroplanernas historia. Kan säga att den börjar hela vägen borta när man fortfarande talade latin. Så lång är den. Och det är verkligen inte kul, för vi hade ju föreläsningar (ja, plural) förra kursen om läroplanskoder (fast de missade jag ju).
 
Saken är dock den att om jag inte går så MÅSTE jag verkligen läsa böckerna (plural igen, ja. Närmare bestämt tre) istället för att ens ha en chans att fatta vad det handlar om, om det skulle dyka upp på hemtentan. Vilket inte skulle vara helt otroligt, för läroplanskoderna har tydligen fått ett helt eget tema den här kursen. Jippi.
 
Men jag vill SOVA!

Comments
Postat av: Sofia

Personligen tycker jag att det är bäst att gå på alla föreläsningar som jag kan. Det blir mindre saker jag måste läsa hemma sen (för det gör jag ändå aldrig) plus att då har man åtminstone hört det en gång när man börjar plugga till tentan sen.

Funkar dock inte alltid, kollade igenom alla handouts för den här kursen nyss och upptäckte en som jag inte känner igen en enda bild ifrån. Har inga anteckningar eller nånting men jag vet att jag var på föreläsningen. Det är lite läskigt.

Svar:
The PopcornMaster

2012-10-29 @ 16:57:07
URL: http://nightsgrow.blogg.se

Write your comment here:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0