Varning för långt och känslosamt inlägg

Alltså... de senaste två veckorna har inte varit bra på något sätt. Inte egentligen.
 
Först så betalade jag ju helt i onödan för tågresa till och från Luleå för att sedan missa tåget dit och inse att jag bokade hemresan på fel datum och inte ha fixat ombokning på biljetterna. Det kommer jag göra i framtiden.
 
Det var ju skönt att komma hem, men ärligt talat var det de två första dagarna som var de enda bra av nio dagar i Övertorneå totalt, för det var innan jag fattade att någonting var fel.
 
Tydligen var det ju inte speciellt bra i familjerelationerna hemma. Och igår ringde pappa och berättade det som jag egentligen har väntat på halva mitt liv: Mina föräldrar kommer separera.
 
Det var inte helt oväntat, redan på gymnasiet någon gång så tänkte jag första gången att när mamma och pappa inte längre har oss barn hemma så kommer de att skilja sig, för det kommer inte funka för dem. Det kom bara tidigare än jag trodde, men inte mycket.
 
Självklart känns det som att hela min värld håller på slås i spillror, men det finns ingenting jag kan göra åt det egentligen. Och det har jag redan accepterat. Det är jobbigt, men det är nog ändå bäst att det är så.
 
Jag tror inte egentligen att mina föräldrar har slutat älska varandra, bara att det har slutat funka. De kan inte bo tillsammans, för de har olika prioriteringar, men vad vet jag? Jag vill inte prata om det med någon, speciellt inte dem, utan bara prata ut (eller skriva ut då).
 
Det är inte egentligen det enda jobbiga som har hänt den senaste tiden, men jämfört med det här så bleknar väldigt mycket av mina andra problem och det känns onödigt att ta upp dem också, när jag bara ville skriva av mig om det här.
 
Jag undrar bara hur allt kommer vara nu. Det känns så konstigt. Ska jag nästa gång jag åker hem vara tvungen att vara på två olika platser bara för att få träffa båda mina föräldrar?
 
Nä, jag orkar inte. Den här helgen vill jag bara stänga in mig och inte prata med någon.

Comments
Postat av: Sofia

Åh Amanda, jag vet inte vad jag ska säga, kan inte ens tänka mig hur det känns :(

Svar: Det känns jättekonstigt. Speciellt eftersom jag inte är hemma. Det känns ju som att allt bara var en dum dröm, för jag visste ju inte ens att mamma och pappa bråkade innan jag åkte och hälsade på förra veckan.
Men samtidigt var det inte helt oväntat, för jag vet att mina föräldrar har svåra problem med kommunikation, och det är väl därför jag tror det brister för dem nu. :/
The PopcornMaster

2013-03-31 @ 14:56:19
URL: http://nightsgrow.blogg.se
Postat av: Jonna

Känner mig världssämst som inte visste om det här förrän nu, har inte kollat någons blogg sen innan påsken. Men åh :(

Svar: Ingen fara Jonnis, hade jag behövt prata med någon så hade jag ringt. Jag ville bara skriva av mig lite, och just nu är det inte på långa vägar så hemskt som jag trott att det är när föräldrar separerar. Det verkar vara bättre för mamma och pappa så här också.
The PopcornMaster

2013-04-07 @ 17:01:09

Write your comment here:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0